25 Eylül 2016 Pazar

S.BHATTACHARYYA: ABD PETROL REZERVİNDE 1 NUMARA



ABD ARTIK SUUDİ ARABİSTAN VE RUSYA’DAN ÇOK DAHA FAZLA PETROL REZERVİNE SAHİP

Suman Bhattacharyya
The Fiscal Times, 5.7.2016

Tercüme: Zahide Tuba Kor

Kaya petrolü üretim patlaması Amerikan enerji endüstrisini yeni zirvelere taşıdı: Yeni tahminler ABD’nin petrol rezervleri bakımından dünyada 1 numara olduğunu gösteriyor.
Rystad Enerji’nin bağımsız tahminlerine göre, ABD’nin keşfedilmiş ve henüz keşfedilmemiş çıkarılabilir petrolü 264 milyar varil. Norveç merkezli petrol ve doğalgaz müşavirlik firmasına göre bu durum 256 milyar varille Rusya’yı ikinci, 212 milyar varille Suudi Arabistan’ı üçüncü ve 143 milyar varille de İran’ı dördüncü sıraya itiyor.
ABD sadece üç sene evvel Rusya, Kanada ve Suudi Arabistan’ın gerisindeydi; (…) Rystad verilerine göre, sadece Texas 60 milyar varili aşkın kaya petrolüne sahip. Hidrolik kırma ve diğer yeni teknolojiler ABD’nin son yıllarda daha fazla petrol çıkarmasına yardımcı oldu.
Üç sene boyunca dünyadaki 60.000 petrol yatağını analiz eden Rystad’ın tahminlerine göre, toplam ham petrol rezervi 2,1 trilyon varil; yani mevcut yıllık üretim miktarı olan 30 milyar varilin tam 70 katı.
(…)
ABD’nin devasa çıkarılabilir petrol rezervine rağmen bunu çıkarmanın maliyeti, Suudi Arabistan ve Rusya gibi düşük maliyetle üretim yapanların küresel piyasada hala daha büyük pay sahibi olmasına imkan veriyor. Suudiler ve Ruslar 10 dolardan daha düşük bir maliyetle üretim yapabiliyorlar, yani Amerikan petrolünün üretim maliyetinin tam dörtte bir fiyatına.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder